SZKOLENIE ON-LINE

INFORMACJA ZARZĄDCZA W HOTELU I STANDARD USALI

 

PODSTAWOWE INFORMACJE: 

Cykl szkoleniowy składa się z dwóch bloków. Pierwszy z nich jest kierowany do managerów hotelowych. Jego celem jest przybliżenie managerom operacyjnym warsztatu i kompetencji działu finansowo-księgowego. Drugi blok blok kierowany jest zarówo do managerów hotelowych jak i służb finansowo-ksiegowych. Omówimy w nim jak wspólnymi siłami zbudować system ewidencyjny aby służył zarówno celom zarządczym jak i spełniał wymogi rachunkowości finansowej.  

 

Blok 1. Wybrane elementy rachunkowości dla managerów hotelowych.

Skoncentrujemy się tu na wyjaśnieniu dlaczego częstokroć nie możemy uzyskać z rachunkowości finansowej wystarczających informacji do zarządzania operacyjnego hotelem? Jakie są kompetencje księgowości oraz co warunkuje ich zakres? Jaką rolę pełni kontroler finansowy? Jakie dane ewidencjonuje księgowość, jakie sprawozdania generuje i co możemy z nich wyczytać? Omówiona zostanie wybrana typologia kosztów na potrzeby podejmowania decyzji w oparciu o model Break-Even Point, łacznie z analizą what -if.

Zrozumienie zagadnień omawianych w drugim bloku jest uwarunkowane podbudową teoretyczną z bloku pierwszego. 

 

Blok 2. Informacja zarządcza w hotelu. Standard USALI 11 edycja.

Zajęcia poświęcone zostaną omówieniu standardu USALI 11 edycja – czyli aktualnie obowiązującemu systemowi raportowania i oceny działalności obiektów hotelowych w oparciu o międzynarodowe standardy rachunkowości hotelowej. Dodatkowo blok ten zostanie uzupełniony o kwestie związane z integracją danych oraz zasady poprawnego parametryzowania hotelowych programów operacyjnych (PMS) i programu finansowo-księgowego, tak aby spełniały wymogi raportowania wg standardu USALI. Na przykładach zostaną przedstawione prawidłowo przygotowane w PMSie kody transakcyjne oraz przykłady złych wdrożeń wraz z omówieniem najczęściej popełnianych błędów. Omówione zostaną również zagadnienia budowy właściwego planu kont wynikowych aby w konsekwencji nie naruszyć polskich regulacji prawnych oraz wdrożyć standard USALI wraz z jego uwarunkowaniami.       

 

TERMINY SZKOLENIA

Każdy z bloków szkoleniowych będzie składał się z 4-godzinnych wykładów oraz sesji pytań i odpowiedzi (Q&A):

Blok 1. Informacja zarządcza w hotelu. Wybrane elementy rachunkowości dla managerów - 18 października (piątek), godz. 10.00

  • Wybrane informacje o rachunkowości. Jaką rolę pełni księgowość? Jakie informacje można uzyskać z księgowości i z jakich sprawozdań? Jaką rolę w organizacji pełni kontroler finansowy?
  • Rachunkowość zarządcza. Ponownie czytamy sprawozdanie finansowe – analiza wskaźnikowa. Typologia kosztów i podstawy podejmowania decyzji operacyjnych. Model Break-Even Point i analiza what-if...

Blok 2. Informacja zarządcza w hotelu. Standard USALI 11 Edycja - 25 października (piątek), godz. 10.00

  • Rachunkowość zarządcza. Międzynarodowy standard raportowania USALI 11 Edycja – Sprawozdanie Operacyjne, plan kont wg USALI, wskaźniki operacyjne.
  • Przygotowanie systemów ewidencyjnych do współpracy. Skąd brać dane i w jaki sposób je ze sobą zestawiać? Jak przygotować plan kont i kody transakcyjne aby wspierały managerów operacyjnych hotelu w podejmowaniu decyzji zarządczych?

 

ZASADY UCZESTNICTWA

Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są mailowo z wykorzystaniem formularza link do którego znajduje się poniżej. Po przesłaniu formularza uczestnik otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z fakturą z 7-dniowym terminem zapłaty lub krótszym, jeżeli okres od wystawienia faktury do rozpoczęcia szkolenia jest mniejszy niż 7 dni. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu i otrzymania linku dostępowego do platformy szkoleniowej jest wniesienie opłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Ilość miejsc jest ograniczona licencją clickmeeting. 

Opłata za dowolny blok szkoleniowy obejmujący wykład oraz sesję Q&A + materiały wynosi 400 zł netto. Opłata za jednoczesne wykupienie dwóch bloków szkoleniowych wynosi 700 zł netto (dwa wykłady, dwie sesje Q&A + materiały)  

 

Zgłoszenia uczestnictwa należy dokonywać poprzez

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DO POBRANIA

 

TRENERZY

 

Cezary Sarnecki
Partner SECCO Hospitality Financial Management

Cezary Sarnecki jest związany z branżą hotelarską od 2006 roku. W czasie swojej pracy zawodowej pełnił m.in. funkcje Głównego Księgowego i Dyrektora Finansowego w Hotelu Courtyard by Marriott oraz w Spółce Zarządzającej Port-Hotel, a także Dyrektora Generalnego i Dyrektora Finansowego w grupie Hotele DeSilva. Wieloletni trener i szkoleniowiec w różnych organizacjach szkoleniowych. Autor ponad pięćdziesięciu artykułów dedykowanych USALI i controllingowi w branży hotelarskiej publikowanych w czasopismach branżowych „Hotelarz”, „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”, „Zarządzanie i Controlling” , "Biznes Hotel", "Hotel Management", "Gazecie Finansowej" oraz w wydawnictwach akademickich UMK w Toruniu i SSW w Sopocie. Absolwent studiów doktoranckich w SGH i międzynarodowych studiów MBA sygnowanych przez konsorcjum uczelni: Uniwersytet Warszawski University of Antwerp, Free University of Brussels i Bergische Universitat Wuppertal. Certyfikowany Główny Księgowy i członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca rachunkowości zarządczej na studiach podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego i Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku.
 

 

Jarosław Podniesiński
Partner SECCO Hospitality Financial Management

Jarosław Podniesiński z branżą hotelarską jest związany od ponad 20 lat. W czasie swojej pracy zawodowej był odpowiedzialny za stworzenie oraz realizacje polityki finansowo-księgowej dla renomowanych polskich hoteli oraz międzynarodowych sieci hotelarskich. Jako Kontroler Finansowy, Główny Księgowy, p.o. Dyrektora Finansowego odpowiadał za optymalizację przychodów oraz efektywną gospodarkę kosztową. Przygotowywał procedury pre-openingowe przed otwarciem obiektów hotelowych oraz wprowadzał procedury controllingu. Specjalizuje się we wdrażaniu międzynarodowych standardów zarządzania w hotelarstwie. Trener i szkoleniowiec SECCO oraz konsultant ds. USALI. Posiada licencję Ministerstwa Finansów uprawniającą do usługowego prowadzenia biura rachunkowego.

... formularz kontaktowy

Zaufali nam